2015. november 24., kedd

Rakott csicsóka

A blog célkitűzései között szerepel egy olyan nézőpont kialakítása, melyben az egészséges életmód és táplálkozás nem pénz kérdése. Ezért időről időre megjelennek itt olyan receptek, amelyek egészségesek, kevéssé elterjedt alapanyagokból készültek, alacsonyabb szénhidrát-tartalmúak, vagy éppen glutén-, esetleg laktózmentesek. Ha valami különösen érdekel Titeket, jelezzétek, és receptötleteket is nagyon szívesen fogadok, kipróbálom és közzéteszem őket, vagy Ti is küldhettek saját fotókkal illusztrált recepteket.

Ma egy teljesen hagyományos ötletet hoztam Nektek, aminek az egyetlen különlegessége a fő alapanyag. Ez pedig nem más, mint a csicsóka. Bevallom, ez idáig teljesen ismeretlen volt számomra ez a növény, de egyik nap egy kedves ismerősöm meglepett egy adaggal. Ő teljesen a szerelmese, tudományos értekezést is írt a jótékony hatásairól, nyugodtan nevezhetjük szakértőnek! Kérésemre beleegyezett, hogy írjon Nektek egy cikket, amiből számotokra is kiderül, miért érdemes beépíteni a táplálkozásunkba a csicsókát. Így az én tisztem már csak annyi, hogy megmutassam Nektek, én mit készítettem belőle.


Nem variáltam túl a dolgot, az egészséges hozzávalókból rakott krumplit, vagyis csicsókát készítettem.

Első lépésként egy konyhai célokra használatos körömkefével alaposan megtisztítottam a csicsókát. Így nem szükséges meghámozni, azonnal lehet is vékonyan szeletelni.





Ezután egy kókuszzsírral vékonyan kikent tepsibe rétegezni kezdtem a szeleteket, a felkarikázott főtt tojást és némi mangalica kolbászt. Minden réteg csicsókát alaposan megfűszereztem sóval, borssal, fokhagyma sóval és pirospaprikával.





Végül görög-joghurttal öntöttem nyakon az alkotást, a tetejére pedig került egy kis reszelt sajt is, mielőtt betoltam volna a sütőbe. Kb. 200 fokon addig sütöttem, amíg szépen meg nem pirult a teteje.

 


Azt kell mondanom, nagyon finom lett! Sokkal jobban ízlik, mint a hagyományos változat, egyszerűen a csicsóka ízesebb, mint az egyszerű burgonya.

Ha Ti is elkészítitek az ételt, tegyetek fel róla képet Instagramra a #mitegyekhogyfitlegyek hashtaggel! 

Hamarosan pedig érkezik a cikk a csicsókáról, ne felejtsetek el visszanézni a blogra! J Szép estét Nektek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése