2016. szeptember 13., kedd

Sós finomság

Az életmódváltásban az egyik legnehezebb dolog szerintem az addig megszokott dolgok helyettesítése. Süti-fronton úgy érzem, már jó vagyok, az elmúlt hónapokban rengeteg diétás receptet kipróbáltam, és többségüket sikerült a saját ízlésemre formálni és a mindennapok részévé tenni. A sós finomságok viszont nagyon hiányoznak. A hagyományos burgonya chips helyett nagyon bejöttek a különböző zöldséges alternatívák, mint a zeller, cukkini, répa, édesburgonya vagy épen cékla, de néha mást is szívesen ennék. A ropi nem játszik a búzaliszt miatt, az olajos-sós magvakkal pedig nagyon csínján kell bánnom, mert azokból nálam nem létezik kis adag :) A magas kalóriatartalommal nem lenne gond, mivel sokat edzem, bőven beleférne az étrendembe, viszont sajnos a bőröm egyáltalán nincs kibékülve velük :( És még nem is említettem azokat, amiket a legjobban hiányolok: a sajtos pogácsát és a sós rudat.

Ezekre tűnt remek alternatívának ez a gyorsan elkészíthető finomság, amit Szilvinél láttam meg. Alig vártam, hogy kipróbáljam!


Hozzávalók a tésztához:
- 25 dkg zabpehelyliszt
- 25 dkg vaj
- 25 dkg túró
- pici só

Tetejére: 
- tojás 
- sajt

A tészta hozzávalóit összekevertem és egy sütőpapírral bélelt kisebb tepsibe borítottam. Mivel a tészta elég ragacsos volt, kinyújtanom sajnos nem sikerült, de így is szuper lett! Előmelegített sütőben 170-180 fokon megsütöttem. Legközelebb még egy kis köménymagot fogok szórni a tetejére, de a szezámmag sem rontaná el szerintem :)
 Próbáljátok ki Ti is! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése