2016. szeptember 8., csütörtök

Cukkinis csiga

Aki ismer, az tudja, hogy imádom a cukkinit. Idáig csak hagyományos formában töltve vagy rántva ettem, de idén nyáron kb. mindent készítettem belőle, csak ezeket nem.

Azt hiszem, akkor indultam el a lejtőn, amikor először elkészítettem a cukkini chipset, majd a zöldséget vékonyra csíkozva tésztaként kezdtem fogyasztani bolognaihoz, vastagon pedig lasagne-hoz. Ezt követte a cukkinis tócsni, a cukkini-tzatziki, később a főzelék, majd olyan unalmas felhasználási módok, mint a tejszínes-gombás cukkini és a cukkini-omlett. Minden alkotásom közül a legbizarrabb azonban ez a mai: a cukkinis kakaós csiga.

Mi a közös ezekben? Hát a cukkini :)

Az eredeti recept Fittkonyhás, általában minden hasonló elborulásom innen indul. :)

Ahogy én készítem:

Elsőként összekeverem a tészta hozzávalóit:

-         100 g reszelt/darált cukkini
-          kb. 200 g liszt (tönkölyt, zab- vagy rozslisztet ajánlok)
-          1,5 ek Diawellness 1:4-es édesítő
-          50 g növényi tej
-          1 tojás
-          4 g porélesztő

Nem kell megijedni, ha a tészta kissé ragaszkodó, én is bőven utána liszteztem és igyekeztem elnyomni magamban azokat a hangokat, amelyek azt suttogták, hogy ebből bizony egy jó nagy adag ragacson kívül semmi nem lesz. :) Amikor késznek nyilvánítottam a kis ragacs-gombócomat, hagytam pihenni egy jó órát. Addig összekevertem a tölteléket:

-          1 ek olvasztott kókuszolaj
-          20 g Diawellness 1:4-es édesítő
-          8 g holland kakaópor

A pihentetett tésztát 2 folpack réteg között téglalap alakúra nyújtottam, megkentem töltelékkel és feltekertem. Ezután olyan 2 cm-es szeleteket vágtam belőle, amiket sütőpapíros tepsire igazítottam és egy jó 10 percet még pihentettem. Előmelegített sütőben 180 fokon addig sütöttem, míg szép barnák nem lettek (kb.35 perc).



Bevallom, nem hittem volna, hogy kikerül ez a recept a blogra, annyira nem volt bizalomgerjesztő a csirizes massza, de végül meg kellett állapítanom, hogy jó kis nasi ez, próbáljátok ki Ti is! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése