2016. március 16., szerda

Egészséges péksütemény gyorsan, olcsón, egyszerűen :)

Az életmódváltásom óta nagyon ritkán eszem péksütemény-féleséget. Az elején borzaszóan hiányzott – elég kenyeres családból származom – de idővel teljesen megszűnt a hiányérzet. Nagyon ritkán graham zsemlét szoktam venni, ha olyan ételre vágyom, amihez nálam nélkülözhetetlen a kenyér. Ilyen például a tojásrántotta. A minap is nagyon megkívántam, így gyorsan kellet hozzá némi alap, ekkor sütöttem meg ezt a túrós zabpelyhes bucit. Gyorsan megvan, finom és nagyon laktató, lassan felszívódó szénhidrát, készítsétek el Ti is!

Nálam ezek voltak a mennyiségek:

-          3 tojásfehérje
-          8 g só
-          5 g sütőpor
-          60 g víz
-          160 g túró
-          300 g zabpehely
-          pici tojás sárgája a tetejük megkenéséhez
-          gondolatnyi chia mag a szóráshoz

Mindent összedolgoztam, majd az így kapott tésztát négyfelé osztottam és kis bucikat formáztam belőlük. A tetejüket kicsi behasítottam és 180 fokon légkeveréssel addig sütöttem őket, míg szép arany barnák lettek. Ez kb. 30 percet vett igénybe. Kb. 10 perc után kentem meg a tetejüket felvert tojássárgájával és megszórtam őket pici chia maggal, de ez igazán elhanyagolható.



És íme a kész szendvics, isteni volt! J




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése